Najczęsciej czytane

Wybieramy okna dachowe

Stoisz przed wyborem okien dachowych? Sprawdziłeś już wiele ofert i nadal nie jesteś pewny, która jest najodpowiedniejsza? Postaramy się pomóc Ci w podjęciu ostatecznej decyzji. Przedstawiamy Ci okna dachowe Fakro.

Czytaj więcej...

Transport ręczny – jego zalety oraz wady

Ponieważ każdy przedsiębiorca powinien troszczyć się o zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników, ma on także obowiązek nieustannie usprawniać i wymieniać sprzęt pomocniczy. Transport ręczny jest częścią transportu bliskiego, czyli rodzaju pracy wykonywanej w obrębie jednego zakładu pracy lub jednego stanowiska. Nie chodzi tu o bliskość fizyczną, lecz o przeciwstawienie tego transportu transportowi dalekiemu, który polega na przewożeniu określonych ładunków z miejsca A do miejsca B. Transport bliski może zatem polegać na przeniesieniu jakiegoś przedmiotu na odległość metra lub dwustu metrów. Przenoszenie dużych gabarytów elementów konstrukcyjnych na ogromnych placach budowy przez duże urządzenia dźwigowe jest również zaliczane do transportu bliskiego. W tego typu pracy, wykorzystanie maszyn takich jak żurawie, koparki i tym podobne jest niezbędne. Transport ręczny i warunki, w jakich się odbywa zależy jednak wyłącznie od pracodawcy.

Czytaj więcej...

OD TRENINGU FUNKCJONALNEGO

Właśnie od tradycyjnego treningu funkcjonalnego zazwyczaj przechodzimy dalej kierując się ku CROSSFITOWI. Zaczynamy zupełnie spokojnie regularnie ćwiczyć, szukać sposobów, aby jak najprostszym sposobem wytworzyć siłę, gibkość oraz wytrzymałość. Nie chodzi nam o żadne wyrabianie mas, jak typowym bywalcom siłowni , wręcz przeciwnie. Zamiast tkankę tłuszczową zamieniać w górę mięśni marzymy o zdrowej ładnej sylwetce, dobrej kondycji, a co się z tym przecież wiąże także polepszeniu zdrowia. 

Od ćwiczeń opartych na codziennych, niemal naturalnych ruchach przechodzimy dalej do coraz bardziej zaawansowanych i intensywnych. Tu pojawia się CROSSFIT. Niezwykła skuteczność treningu tą metodą jest bardzo prosta w wytłumaczeniu. Podczas zróżnicowanych treningów dziennych zwanych w skrócie WOD ćwiczymy wszystkie partie mięśniowe, gubimy zbędną kankę tłuszczowa, zdobywając tym samym ładną, zgrabną sylwetkę. Duża ilość powtórzeń danego zadania w krótkim czasie, brak jakichkolwiek przerw między poszczególnymi ćwiczeniami sprawia, że zbędne kilogramy znikają znacznie szybciej, a nasza zdolność motoryczna rośnie. Mimo to treningi odbywające się na specjalnych salach zwanych CROSSFIT BOX nie ograniczają się jedynie do wzmacniania naszego organizmu i kondycji, ale również znacząco wpływa na psychikę. Podczas, gdy niemal mdlejemy z wysiłku, a wiemy, jak wiele powtórzeń jest przed nami oraz jakiej potrzebujemy do tego siły możemy spokojnie powiedzieć dość. W końcu po co męczyć się ponad swoje siły? CROSSFIT zmusza nas do zmiany myślenia. Nie ma tu rezygnacji, stwierdzeń, że „nie mam sił, „nie dam rady”, „mam już dość”. Wręcz przeciwnie trening ten wymusza od nas stwierdzenia „dam radę”, „nic nie jest w stanie mnie powstrzymać”. Może wydawać się to głupie, jednak takie myślenie na sali treningowej przekłada się na nasze życie. Zdobywamy większą pewność siebie, uparcie dążymy do swoich celów bez względu na to, jak trudne by one nie były. Zaczynamy wierzyć, że jesteśmy w stanie sięgnąć do gwiazd, skoro tylko tego zapragniemy, bo skoro nie ugięliśmy się na treningu, to dlaczego w życiu ma być inaczej.

 

 

 

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Our website is protected by DMC Firewall!