Najczęsciej czytane

Wybieramy okna dachowe

Stoisz przed wyborem okien dachowych? Sprawdziłeś już wiele ofert i nadal nie jesteś pewny, która jest najodpowiedniejsza? Postaramy się pomóc Ci w podjęciu ostatecznej decyzji. Przedstawiamy Ci okna dachowe Fakro.

Czytaj więcej...

Transport ręczny – jego zalety oraz wady

Ponieważ każdy przedsiębiorca powinien troszczyć się o zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników, ma on także obowiązek nieustannie usprawniać i wymieniać sprzęt pomocniczy. Transport ręczny jest częścią transportu bliskiego, czyli rodzaju pracy wykonywanej w obrębie jednego zakładu pracy lub jednego stanowiska. Nie chodzi tu o bliskość fizyczną, lecz o przeciwstawienie tego transportu transportowi dalekiemu, który polega na przewożeniu określonych ładunków z miejsca A do miejsca B. Transport bliski może zatem polegać na przeniesieniu jakiegoś przedmiotu na odległość metra lub dwustu metrów. Przenoszenie dużych gabarytów elementów konstrukcyjnych na ogromnych placach budowy przez duże urządzenia dźwigowe jest również zaliczane do transportu bliskiego. W tego typu pracy, wykorzystanie maszyn takich jak żurawie, koparki i tym podobne jest niezbędne. Transport ręczny i warunki, w jakich się odbywa zależy jednak wyłącznie od pracodawcy.

Czytaj więcej...

Turbosprężarka w samochodzie osobowym – działanie i regeneracja

 

Maszyna wirnikowa, która składa się przede wszystkim – jak sama nazwa, co się za chwilę okaże wskazuje – z turbiny oraz sprężarki. Tak najprościej zdefiniować część samochodową, jaką jest oczywiście turbosprężarka. Wydaje się jednak, że z pozoru łatwa dla mechanika samochodowego definicja tak naprawdę nie mówi niczego konkretnego przeciętnemu kierowcy. Okazuje się, że jest to z kolei duże niedopatrzenie ze strony właścicieli aut, ponieważ poprawne użytkowanie auta z turbosprężarka zapobiega jego ewentualnym awariom, z którymi mechanicy w warsztatach samochodowych spotykają się coraz częściej. Jak jednak dbać o coś, czego do końca się nie rozumie? Z pewnością trudno odpowiedzieć na takie pytanie. Zamiast więc rozmyślać o rzeczach bezsensownych, lepiej dowiedzieć się czegoś konkretnego o pracy mechanika samochodowego oraz o specyfice, zaletach i szeroko pojętej regeneracji turbosprężarek w samochodach osobowych.

Krótka historia o turbosprężarce – cała prawda o jej wynalezieniu

Choć wiele osób myśli, że turbosprężarka jest wynalazkiem dwudziestego pierwszego wieku, sama idea o powstaniu tego typu części, a następnie wmontowaniu jej do pojazdu jest o wiele starsza, niż mogłoby się nam kierowcom wydawać. Okazuje się bowiem, że tak zwane turbodoładowanie zostało opatentowane już na początku dwudziestego wieku, a więc tak naprawdę w poprzednim stuleciu. Prace nad wynalazkiem trwały oczywiście już wcześniej. Twórcą turbodoładowania był badacz pochodzący ze Szwajcarii, a papiery patentowe zostały złożone dokładnie w roku tysiąc dziewięćset piątym. Warto zaznaczyć, że droga od opatentowania do użycia była długa, ponieważ dopiero w roku tysiąc dziewięćset trzydziestym ósmym wynalazek zastosowano w ciężarówkach. Na montaż w samochodach osobowych trzeba było poczekać jeszcze kilkadziesiąt lat, bo aż do roku tysiąc dziewięćset siedemdziesiątego siódmego. Oczywiście nie od razu rozwiązania użyto w Polsce. Być może stąd przekonanie wśród polskich kierowców, że turbosprężarki są wynalazkiem dopiero wieku dwudziestego pierwszego. Sam zamysł stosowania turbosprężarki związany był z samochodami sportowymi. Montaż miał umożliwić kierowcom szybsze poruszanie i rzeczywiście mniemanie niektórych osób okazało się słuszne. Jednocześnie do głosu doszły osoby, które zauważyły nieco inną zależność. Dzięki turbosprężarkom praca samochodu stała się bardziej wydajna, ergonomiczna oraz ekologiczna – co w dobie XXI wieku stało się równie ważne.

Regeneracja turbosprężarki – kiedy potrzebna jest wymiana

Kierowcy zgłaszają się do mechanika zazwyczaj wtedy, gdy turbosprężarka nadaje się już wyłącznie do wymiany. Czasem można jeszcze poprzez odpowiednie działania uratować wspomnianą część, jednak nierzadko wymiana okazuje się zgoła najlepszym rozwiązaniem. Awarie turbosprężarek wiążą się z wieloma powodami, jednak warto wspomnieć o tych najczęstszych. Przede wszystkim turbosprężarki psują się z powodu zbyt wysokiego poziomu ciśnienia wylotowego. Często kierowca nieświadomie źle uruchamia sprężarkę, co także prowadzi do różnych problemów z autem. Warto wspomnieć również o tym, że negatywnie na pojeździe odbija się zbyt niski poziom ciśnienia oleju lub jego nieregularne dostarczanie. W trakcie wizyty u mechanika warto podpytać o te kwestie, ponieważ są one niezwykle ważne przy używaniu auta.

Dbałość o turbosprężarkę – jak uniknąć problemów na przyszłość

Wydaje się, że pewnych problemów związanych z turbosprężarką można uniknąć. Należy jednak wiedzieć, jak poprawnie użytkować auto ze wspomnianą częścią. Ważne jest przede wszystkim to, by sprawdzać poziom oleju. W miarę możliwości powinno się również zadbać o jego regularną wymianę. Wielu kierowców nie zdaje sobie na przykład sprawy z tego, że silnik powinno włączać się dopiero pół minuty po zakończeniu jazdy. Dzięki temu praca turbosprężarki jest efektywniejsza.

Wydaje się, że na przestrzeni ostatnich kilku lat turbosprężarki są montowane w autach coraz częściej. Powyższy fakt nie powinien dziwić, ponieważ mimo swojej pozornej kruchości turbosprężarki pełnią ważną funkcję. Przynajmniej jeśli chodzi o zagadnienia związane z motoryzacją. Dziś regeneracja turbosprężarek wykonywana przez profesjonalnych mechaników samochodowych odznacza się wysokim poziomem, dzięki czemu kierowcy nie boją się oddawać swoich aut do naprawy. Nawet w przypadku wymiany wspomnianej części praca mechaników charakteryzuje się godną pozazdroszczenia solidnością, zaufaniem i efektywnością.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

DMC Firewall is a Joomla Security extension!